mandag 11. januar 2010

Nyttårsforsett

Ting tar tid. Fra jeg skrev første innlegg og til mitt andre, har det gått litt tid. Men når man skal lage en slik blogg holder det ikke bare å tenke gode tanker, man må gjøre dem også. Og om denne familien min er helt med på dette prosjektet er vel heller tvilsomt.

Men jeg starter året med ny giv, og opp til flere forsetter. Jeg skal ikke røpe dem alle, men det første er i allefall at jeg skal kutte ut følgende unødvendig drikke:
Mye skal oppnås med dette forsettet. Jeg skal spare naturen for utrolig mye unødvendig emballasje. Jeg sparer jordbruksland, som kan brukes til å produsere noe annet enn sukker og kakao. Jeg sparer energi både i frakt og produksjon. For min egen del vil det jo bli mye sunnere å drikke vann, kjøkkenbenken fylles ikke opp av tomflasker, og vi kommer nok til å spare ganske mye penger der i løpet av et år. Et kjempefint, og overkommelig forsett synes jeg.

11 dager ut i det nye året kan jeg melde om at forsettet går strålende! En stor takk til min semibærekraftige mann som har sluttet å kjøpe inn brus!

Hvordan det går med hans forsett, skal jeg komme tilbake til etterhvert...

Endelig i gang! Følg med videre!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar